Emballage – design og branding (EMB)
Fokus på emballager er øget gennem de senere år.
Emballagetyperne bliver stadig dyrere og mere luksuriøse, samtidig med at emballagens rolle som branding og salgsargument er forstærkes.
Faget har fokus på såvel branding som emballagens designmæssige og funktionelle udtryk samt de regler og love og funktionelle krav, som emballagen er underlagt.
Eleven
- Har indsigt i emballagens funktion som del af branding
- Kan udvikle og designe forskellige typer af emballage med hovedvægt på branding af et produkt
- Kan udvikle og designe forskellige typer af emballage ud fra funktionelle, økonomiske og æstetiske krav
- Kan inddrage miljø- og lovmæssige krav i emballagedesign
- Kan inddrage distributionsmæssige krav i emballagedesign
- Kender til efterbehandlingsmuligheder og disses effekt
- Kan producere emballage ud fra givne produktionstekniske krav
- Kan rentegne og udforme en stanseform